Få en bedre forståelse av hvorfor SEO betyr noe for advokatfirmaer og hvordan advokater kan komme i gang med å generere mer trafikk på sine nettsteder. En studie fra 2017 utført av AccuRanker fant at den juridiske nisje var den mest konkurransedyktige når det gjelder SEO.

Etter å ha analysert mer enn 300 000 SERPer over et bredt spekter av bransjer, viste studien at advokatfirmaer har flest barrierer når det gjelder å generere trafikk til sine nettsteder.

Det dette indikerer er at det ikke bare er å ha en effektiv SEO-strategi en nødvendighet, men at lokal SEO er spesielt viktig for advokater og advokatfirmaer.

Advokatfirma SEO krever en skreddersydd tilnærming til trafikkgenerering som vurderer den unike kampen advokater står overfor når de tiltrekker seg lokale kunder.

I denne veiledningen tar vi for oss hvorfor SEO er viktig for advokatfirmaer, og hvordan advokater kan komme i gang med å generere mer trafikk på sine nettsteder.

SEO er en av de beste strategiene for leadgenerering for advokatfirmaer
Lokaliserte virksomheter (dvs. de som anskaffer kunder eller kunder innenfor en bestemt geografisk beliggenhet) trenger SEO for å målrette brukere i sitt område.

Siden de fleste advokatfirmaer betjener klienter i byen, fylket eller staten, trenger de lokal SEO for å holde seg konkurransedyktig med andre lokale firmaer.

Gjennom lokal SEO kan advokatfirmaer målrette brukere mot en geografisk beliggenhet, noe som reduserer konkurransen i forhold til målretting på nasjonalt nivå.


Ved å målrette lokaliserte søkeord kan advokatfirmaer fange oppmerksomheten til potensielle kunder som er:

I deres område.
Ser etter tjenestene de tilbyr.
Dette gjør SEO til en av de beste klientoppkjøpsstrategiene for advokatfirmaer.


Hvordan SEO fungerer


Når folk starter jakten på juridiske tjenester, vil de sannsynligvis bruke søkemotorer (hovedsakelig Google og Bing) for å finne advokatfirmaer i deres område.

De bruker spørsmål (nøkkelord) for å søke etter bestemte tjenester, typer advokatfirmaer, svar på deres juridiske spørsmål og mer.

Advokatfirmaer kan nå disse brukerne ved å optimalisere nettstedene deres for disse søkeordene, og stimulere søkemotorer til å rangere dem i søkeresultatene.

Jo høyere nettstedet deres rangerer, desto mer sannsynlig er det at brukeren klikker på nettstedet for å lære mer om tjenestene deres.


Fordeler med SEO for advokatfirmaer


Fordelene med SEO for advokatfirmaer er store.

Utover å øke et advokatfirmas rangering i søkeresultatene, jobber SEO med å trekke inn mer trafikk som sannsynligvis vil konvertere til kvalifiserte potensielle kunder.

Noen av fordelene med SEO for advokater og advokatfirmaer inkluderer:

Rangerer deres lokale konkurranse, forbedrer gjennomklikking til deres hjemmeside.
Få flere telefonsamtaler gjennom Google Min bedrift og andre lokale oppføringer.
Genererer ny trafikk gjennom lokalisert innhold av høy kvalitet.
Samler mer positive klientomtaler for å forbedre deres omdømme på nettet.
Tiltrekker høyt trafikk og potensielle kunder på autopilot.
Gjør eksisterende og ny nettstedstrafikk til potensielle kunder (telefonsamtaler og skjemautfylling).
Stabilisere advokatfirmaet som en hederlig autoritet i deres nisje.
Hvis advokatfirmaer vil generere mer trafikk og potensielle kunder på nettet, er SEO en av de mest effektive måtene å gjøre det på.

Dette er ikke bare på grunn av den svært målrettede naturen til SEO, men fordi ekspert SEO arbeider for å forbedre konverteringer sammen med å føre trafikk.

Ranger dine lokale konkurrenter

Det er bare så mange steder i søkeresultatene, og hvis du ikke er blant de tre beste, reduseres antall klikk på nettstedet ditt betydelig. SEO arbeider for å optimalisere nettstedet ditt for målsøkeordene dine og få det til å overgå konkurrentene dine.

Du trenger ikke å være på stedet # 1 for å lede trafikk og fører til nettstedet ditt, men du vil at nettstedet ditt skal være på side 1 og ha en synlig tilstedeværelse i lokalt søk.

Invester i en strategisk innholds- og SEO-strategi, og flere potensielle kunder kan finne deg og velge firma foran konkurrentene.

Få flere telefonsamtaler fra GMB og lokalt søk

Mens nettstedet ditt kan ta en plass i søkeresultatene, kan du også føre til klikk ved å ha en optimalisert Google Min bedrift-profil.

Når brukere søker etter “familieadvokat i nærheten av meg” eller “Palm Beach personskadeadvokat”, kan advokatfirmaets GMB-profil rangere for disse vilkårene. Brukere kan klikke på linken til nettstedet ditt eller ringe deg ved å bruke nummeret som er inkludert i GMB-profilen din.

Bruk lokal SEO for å forbedre din lokale tilstedeværelse og skape flere muligheter for potensielle kunder å finne deg online.

Generer mer trafikk gjennom bloggen din

Juridisk innhold trenger ikke å være kjedelig.

Bruk bloggen din til å gi verdifull informasjon til publikum, generere mer trafikk gjennom søkeordmålretting og konvertere trafikk til potensielle kunder.

Med SEO identifiserer du søkeord med høyt volum og lite konkurranse som du kan gjøre til engasjerende bloggemner. Dette innholdet kan da tiltrekke seg brukere som søker etter disse begrepene og lede dem nedover i generasjonen av trakt.


Noen SEO-ideer for advokatfirmaer inkluderer:

  • Veiledninger.
  • Komplette guider juridiske emner.
  • Lokaliserte praksisområdesider.
  • FAQ-sider (bra for utvalgte utdrag).
  • E-bøker.
  • Sjekklister.
  • Intervjuer med fagpersoner i bransjen.
  • Lokale begivenhetsguider.

Samle positive klientomtaler for å øke omdømmet ditt

En del av enhver vellykket advokatfirma SEO-strategi genererer mer positive anmeldelser for advokatfirmaet ditt. Hvis du ikke har vært proaktiv om dette tidligere, vil SEO hjelpe deg med å samle flere anmeldelser for å forbedre ditt omdømme på nettet.

Positive anmeldelser viser brukere at advokatfirmaet ditt kan stole på og vil tilby tjenester av høy kvalitet.

Hvis du har flere positive anmeldelser enn en lokal konkurrent, kan dette føre til at du overgår dem. I tillegg er det mer sannsynlig at brukere velger firmaet ditt over en med negative (eller ingen) anmeldelser.

Tiltrekk høyt trafikk og potensielle kunder på autopiloten

Selv om SEO ikke er en "set it and glem it" -strategi, kan den først genereres trafikk med liten innsats når den er implementert. Dette er spesielt tilfelle hvis du samarbeider med et anerkjent SEO-byrå for å optimalisere nettstedet ditt for deg.

SEO kan arbeide på lang sikt for å drive en konstant strøm av trafikk og fører til nettstedet ditt. De fleste advokatfirmaer foretrekker dette fremfor å investere i betalte annonser eller følge med på innlegg på sosiale medier. Tenk på det som en sammensatt investering.

Konverter trafikk til potensielle kunder

Et pålitelig SEO-firma vil ikke bare drive trafikk til nettstedet ditt, men konvertere trafikken når den kommer dit. De vil omfatte overbevisende handlingsfremmende handlinger, optimalisere webkopi, ringeknapper og skjemautfyllinger for å lokke brukere til å kontakte firmaet ditt.

Trafikk er bare en del av ligningen. Når du investerer i SEO, må du sørge for at strategien inkluderer leadgenerering slik at du kan se en direkte avkastning på investeringen din.

Så blir det bare et spørsmål om at advokatfirmaet tar samtalen og avslutter avtalen.

Styrk advokatfirmaet ditt som en autoritet i din nisje

Ved å forbedre din online tilstedeværelse med SEO, viser du andre fagpersoner i bransjen at du mener virksomhet. Du blir mer synlig på nettet, og åpner dermed for nye partnerskap og muligheter.

Fordelene med SEO strekker seg langt utover å føre trafikk til nettstedet ditt. Du kan lande nye, høyt betalte kunder, bli invitert til å snakke på bransjearrangementer, få navnet ditt i juridiske publikasjoner og så mye mer.

Når det gjelder advokatfirma SEO, ikke vær redd for å tenke stort. SEO-byrå hjelper deg med å legge en plan for SEO-strategi.

SEO-byrå rocket

La oss ta deg med til toppen av søkeresultatene!