Bli kjent med Google Knowledge Graph (kunnskapspanel) og hvordan det fungerer

Du må forstå hvordan du kan påvirke emner i kunnskapspanelet hvis du vil hjelpe Google med å forstå innholdet ditt. Slik gjør du det.

Kunnskapskart kan hjelpe søkemotorer som Google med å utnytte strukturerte data om emner.

Semantiske data og markering hjelper igjen til å koble sammen konsepter og ideer, noe som gjør det lettere å gjøre dem om til strukturerte data for å fylle ut Googles kunnskapspanel

SEO-fagpersoner må forstå hvordan de kan påvirke emner i panelet hvis de skal påvirke meningsfull endring i Googles forståelse av innholdet deres.

Hva er Googles Knowledge Graph (kunnskapspanel)?

Jeg liker å tenke på en kunnskapspanel som et kryss mellom en leksikon og en database. Hver artikkel kalles en "enhet" av utviklere, eller et "emne" i Googles kundevendte artikler.

Et tema kan handle om hva som helst. Som de fleste databaser har den en unik identifikator, som du noen ganger kan se i Googles nettadresser. Noe som: [kgmid = / g / 11f0vfyswk & hl], selv om parameternavnet “kgmid” kan endres avhengig av emnetype.

Det er vanligvis flere uttalelser om emnet:

  • Et navn eller en etikett (som "Elvis Presley").
  • A Type eller typer (som "Person").
  • En beskrivelse (Si "Singer").
  • En liste over URL-er til bilder (vanligvis med tilhørende bruksrettigheter).
  • En detaljert beskrivelse (vanligvis tekst med en URL til kilden).

Imidlertid oppgir Google også at selv om informasjonen i listen ovenfor kan være tilgjengelig direkte i søke-API-et sitt, øker de disse dataene betydelig internt.

Så temaet, i dette tilfellet, kan også omfatte datoen Elvis ble født og døde.

Det kan si at han var gift med Priscilla Presley.

Hans kunstverk kan omfatte "Hound Dog".

Listen kan fortsette.

Du kan se hvordan dette egentlig ikke er veldig forskjellig fra en leksikonartikkel, men fordi alle fakta er i felt som "Gift med", blir det mye lettere for en maskin å koble prikkene mellom emnene.

Slik fungerer det: Hvor du ser Googles Knowledge Graph brukt

Etter å ha forklart hvordan kunnskapspanelet ikke er det samme som selve kunnskapspanelet er det fortsatt den mest åpenbare bruken av kunnskapspanelet for de fleste SEO-proffer.

For mange Android-smarttelefonbrukere er imidlertid den vanligste bruken av kunnskapspanelet faktisk i "Discover" -funksjonen på startskjermen hver dag.

Google kan bruke informasjon om din atferd for å forstå hvilke emner som er viktige for deg, og kan overflaterelaterte emner basert på brukerhistorikk.

Emner kan også sees i Google Trends.

Herfra gir Google også en indikasjon på emner som kan være nært knyttet til hverandre, selv om det ser ut til at disse dataene for tiden hentes fra å trekke andre søk fra de samme brukerne, noe som noen ganger kan føre til ganske uventede relaterte emnelister.

Google tilbyr også en Knowledge Graph Search API som vist ovenfor, og overflater enheter i utdataene fra NLP API.

Google-søk: I tillegg til kunnskapspanelet, når du skriver inn et spørsmål i Google-søk som det kan svare ved hjelp av kunnskapspanelet, får du også en rik skjerm i SERPS. Dette er ofte på bekostning av de viktigste søkeresultatene, og skyver lenker til nettsteder langt under folden.

SEO-byrå rocket

La oss ta deg med til toppen av søkeresultatene!